קבצנו עבורכם מאגר שאלות ותשובות שאנחנו נשאלים בנושא אופניים חשמליים (הפוסט מתעדכן כל הזמן בשאלות חדשות).

ש. האם ניתן לרכוב על אופניים חשמליים בשבילי אופניים?

ת. בוודאי! אחד היתרונות הייחודיים לאופניים חשמליים, בשונה מכלי רכב ממונעים אחרים, היא היכולת להשתמש בשבילי אופניים בנוסף לדרכים העירוניות.


ש. האם עליי לחבוש קסדה בעת הרכיבה?

ת. חבישת קסדות אינה מחויבת בחוק כיום בישראל. אולם למרות זאת אנו ממליצים בחום על חבישת קסדה בעת הרכיבה על כל סוגי האופניים. לפיכך ועל מנת לספק ללקוחותינו את הרמה הגבוהה ביותר של בטיחות, אנו דואגים להעניק קסדה אישית ללא תשלום בכל רכישת זוג אופניים.

ש. האם צריך רישיון מיוחד או ביטוח ייחודי על מנת לרכוב על אופניים חשמליים?

ת. נכון לתחילת שנת 2022: בניגוד לאופנוע או מכונית, אופניים חשמליים אינם זקוקים לביטוח או רישיון על מנת לנסוע בדרכים העירוניות.שימו לב כי ביטוח האופניים כנגד גניבה או פגיעה בצד ג’ יכול להתווסף לביטוח הדירה שלכם – אנא התייעצו בנושא עם סוכן הביטוח שלכם. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שכאשר עושים שינוי באופניים החשמליים (החלפת ההנעה למצערת יד, הגדלת כוח המנוע מעבר ל-250W), נמנעת האפשרות לבטח את עצמכם ואת האופניים מפני חבויות אישיות, תאונות, או גניבה. זאת כיוון שבישראל ומדינות האיחוד האירופי אסור השימוש במצערת יד להנעת אופניים חשמליים.

ש. מהי הצריכה החשמלית של האופניים החשמליים?

ת. הצריכה הממוצעת ל-2 ק”מ היא 1 קילווואט/שעה זה מאוד משתנה בעומס שיש על האופניים, ועל דרך הרכיבה והמסלול. טווח הנסיעה נע בין 25-70 ק”מ, תלוי בדגם ובגודל הסוללה. זהו הטווח הרשמי כפי שתוכנן על ידי יצרן הסוללה. הטווח המוצהר מבוסס על מדידות במעבדה, בדומה לנתוני יצרני מכוניות. טווח הנסיעה האמיתי בפועל לסוללה מלאה תלוי במשתנים רבים: סוג הדרך, משקל הרוכב והמטען, רוח, מספר הבלימות וההתנעות, מספר עצירות ותחילת נסיעה, מצב טכני של הסוללה, לחץ אוויר בצמיגים. תחזוקת אופניים נכונה וסוללה מטופלת ומוטענת כהלכה יאריכו את אורך חיי האופניים וישמרו על טווחי נסיעה מהימנים.

ש. האם הסוללות נטענות בעת פעולת הדוושות?

ת. הסוללות אינן נטענות תוך כדי רכיבה ודיווש, טכנולוגיה זו מספקת כיום מעט מאד טעינה ואינה מומלצת לשמירת אורך חיי הסוללה.

ש. האם הסוללות של אופניים חשמליים כבדות?

ת. לא. אופנים חשמליים נעזרים בסוללות ליתיום קלות ומתוכננות לנשיאה קלה, שמשקלן בין 2.5-4 ק”ג, תלוי במספר האמפרים בסוללה. זאת, בשונה מדגמים מיושנים המשתמשים בסוללות עופרת, אשר שוקלות 9-12 ק”ג.

ש. האם האופניים של איבייק דיפו מחייבים הליך רישוי כלשהו?

ת. כל האופניים החשמליים חייבים להיות מיוצרים בהתאם לתקינה האירופאית EC- EN15194/2009, המאומצת על ידי תקנות משרד התחבורה הישראלי ומכון התקנים הישראלי. הוראות אלו הבדילו בין קטנועים ואופניים חשמליים ואפשרו קטגוריה מיוחדת של אופניים המסתייעים בכוח מנוע חשמלי לצורך רכיבה ועדיין יהיו תחת ההגדרה – אופניים.• על המנוע להפסיק לפעול כאשר נפסקת הנעת הדוושות.• המהירות המושגת בעזרת המנוע תוגבל ל-25 קמ”ש.• כוח המנוע לא יעלה על 250W.

ש. האם המנוע פועל כאשר מפסיקים לפדל?

ת. לא. התקן הישראלי והאירופאי מחייבים כי המנוע החשמלי יפסיק לפעול כאשר אנו מפסיקים לדווש. האופניים החשמליים מיוצרים בכפוף לתקנים המותרים בארץ ובאירופה – תקן EN 15194 – הדגמים כולם מאפשרים רמת בטיחות מקסימאלית בהתאם לתקינה החוקית. אופניים חשמליים בעלי מצערת יד – הפעלה חשמלית דרך ידית האחיזה – אינם חוקיים לשימוש ברחבי מדינות האיחוד האירופי ובישראל.

ש. האם ניתן להשתמש באופני איבייק דיפו בימים גשומים?

ת. באופן עקרוני, ניתן להשתמש באופניים בימי גשם אולם במידה שהאופניים נרטבו במהלך נסיעה בגשם או תוך כדי חניה במקום חשוף לגשם, יש לנגב את את החלקים האלקטרוניים – חיבורי סוללה, סוללה, חיבורי חשמל, צג דיגיטלי – במטלית יבשה לפני התנעה מחדש של מערכת החשמל באופניים.

ש. כיצד טוענים את סוללות האופניים?

ת. רוב הסוללות ניתנות להסרה (למעט דגמים מיוחדים – ראו במדריך למשתמש), כל דגמי האופניים החשמליים מגיעים עם מטענים המיועדים למתח חשמל של 220 וולט. על מנת לטעון את הסוללה ראשית יש לחבר את תקע המטען לשקע הטעינה הנמצא בסוללה ורק לאחר מכן חברו את תקע המטען לשקע החשמל (לזיהוי שקע הטעינה בסוללה אנא עיינו במדריך למשתמש). טווח זמני טעינה מלאה הוא בין 4-8 שעות, התהליך מדווח דרך נורת הלד הנמצאת במטען, כאשר מנורת הלד אדומה המטען בפעולה, כאשר מנורת הלד ירוקה המטען סיים את הפעולה והסוללה מלאה.

ש. מתי עלי להחליף את הסוללה של האופניים?

ת אורך חיי סוללת ליתיום נע בין 12-24 חודשים. חיי סוללת עופרת LED ACID הינם בין 6-9 חודשים. אופי הטיפול בסוללה ואופן ההטענות הינו קריטי לאריכות חיי הסוללה. סוללות ליתיום (L-ION) ניתנות לטעינה בין 400-600 מחזורים, סוללות ליתיום מסוג LuFePo4 ניתנות לטעינה בין 1300-1500 מחזורים.

ש. מהו אורך חיי המנוע החשמלי ?

ת. כל המנועים המניעים את דגמי האופניים החשמליים אטומים ונמצאים באחריות מלאה במהלך 1-2 שנים הראשונות בהתאם לדגם – חשוב לבדוק מול היבואן. המנועים החשמליים מיוצרים באופן המאפשר להם טכנולוגית אורך חיים של עד 8 שנים.

חנות אביזרים לאופניים חשמליים הכי זולה במדינה זה רק צ’יפון לשרותכם תמיד!

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.